indir download

3 Temmuz 2010 Cumartesi

Windows XP'de Mavi Ekran Hataları



Genel Durma Hataları

Durma hatası ekranında da gösterilen aşağıdaki adımlar hatanın
nedenini belirlemenize ve sorunu düzeltmenize yardımcı olur.

Genel Durma Hatalarında Sorun Giderme

1. Bilgisayarınız yeniden başlatın.

2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde kurulmuş
olduğundan emin olun. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından
birini çıkararak hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin.
Hata giderilmiş ise 3. adıma geçin.

Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı değiştirin.
Ayrıca, bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama
yazılımını çalıştırmayı deneyin.

Eğer bu, yeni yüklenmiş bir donanım veya yazılım ise, üretici firma
ile irtibat kurarak, Windows XP Professional için ihtiyacınız
olabilecek herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup
olmadığını öğrenin.

3. Başlat'ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek'i tıklayın. Destek
alın veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun'u tıklayın
("Yardım isteyin" seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan
Microsoft'tan yardım alın seçeneğini tıklayın.

4. Başlat'ı, Yardım ve Destek'i ve sonra Sorun Gidericilerin bir
listesini görmek için Sorun çözme ("Bir Yardım konusu seçin"in
altında) seçeneğini tıklayın.

5. Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi'ni (HCL) kontrol ederek tüm
donanım ve sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu
olduğundan emin olun.

HCL'nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi'ni
ziyaret edin.

6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM, bağdaştırıcılar, sabit diskler,
modemler v.b.), sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya
kaldırın.

o Eğer Windows XP Professional'i başlatabiliyorsanız, Olay
Görüntüleyicisi'ndeki Sistem Günlüğü'nü kontrol ederek, soruna neden
olan aygıt veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer
hata mesajlarına bakın. Sistem Günlüğü'nü görmek için Başlat'ı ve
sonra Denetim Masası'nı tıklayın. Performans ve Bakım'ı tıklayın ve
sonra Yönetimsel Araçlar'ı tıklayın. Olay Görüntüleyicisi'ni çift
tıklatarak açın ve Sistem Günlüğü'nü açarak mesajları kontrol edin

o Windows XP Professional'i başlatamıyorsanız, bilgisayarınızı
güvenli modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan
programları ve sürücüleri kaldırın veya devre dışı bırakın.
Bilgisayarınızı güvenli modda başlatmak için, bilgisayarınızı
yeniden başlatın; sonra, mevcut işletim sistemlerini içeren liste
karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında,
Güvenli Mod'u seçin ve ENTER'a basın.

Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara
kutusuna "Güvenli Mod Seçenekleri" yazın.

7. Internet erişiminiz varsa, Microsoft Support sitesi'ni ziyaret
edin.

Microsoft Knowledge Base'de "Windows XP Professional" ve aldığınız
durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın. Örneğin
mesaj "Dur: 0x0000000A" şeklindeyse "0x0000000A" araması yapın.

8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak
bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Bir virüs bulmanız durumunda,
bu virüsü bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayın.
Bu adımlar için antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakın.

9. Donanım aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS'unuzun en
güncel sürümler olduğunu onaylayın. Donanım üreticileriniz en güncel
sürümü bulmanızda veya bu sürümü elde etmenizde size yardımcı
olabilirler.

10. Caching veya shadowing gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı
bırakın. Yardıma gereksiniminiz olursa donanım üreticisi ile irtibat
kurun.

11. Bilgisayar üreticiniz tarafından verilen, özellikle bellek
denetimi amaçlı bir sistem tanılama yazılımı varsa çalıştırın.

12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet Paketi'nin yüklü olduğundan
emin olun. Hizmet paketlerinin bir listesini ve bunları indirmek
için gerekli talimatları görmek için, Windows Update Web sitesi'ne
gidin.

13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden başlatın.
Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8
tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, En Yeni İyi
Yapılandırma seçeneğini seçin ve ENTER'a basın.

Belirli Durma Hataları

Bazı durma hataları, hatanın nasıl giderilebileceğini belirlemenize
yardımcı olacak "DATA_BUS_ERROR" gibi açıklayıcı mesajlar
görüntüler. Bu bölümde belirli durma hatalarında, aldığınız mesajın
türüne göre sorun giderme işleminin nasıl yapılacağı
açıklanmaktadır.

ÖNEMLİ

Bu bölümde anlatılanlar sadece uzman kullanıcılar tarafından
uygulanmalıdır,sadece bilgi olarak verilmiştir.

Tablo 1 Yazılım ve aygıt sürücüsü hataları

Hata Numarası Açıklayıcı Metin
0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
0x0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED
0XC0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları
genel donanım hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen
adımlar bu hataları gidermezse, Donanım Arızalarından Kaynaklanan
Hatalar konusunda anlatılan adımlara bakın.

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası
devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.